Rozwój Systemu Handlu Światowego


ORGANIZACJA HANDLU ŚWIATOWEGO. Handel i rozwój. Umowy WTO uznają związek między handlem i rozwojem a zawierają szczególne przepisy dotyczące krajów rozwijających się Ponad dwie trzecie członków WTO klasyfikuje się jako kraje rozwijające się. Na konferencji w marszu w Doha w listopadzie 2001 r. Ministrowie rozpoczęli agendę rozwoju z Ad-Dauhy W ramach tej agendy członkowie WTO postawili kwestie związane z rozwojem i interesami krajów rozwijających się w centrum WTO. W deklaracji ministerialnej w Hongkongu z 2005 r. Członkowie podkreślili, że najważniejsze znaczenie ma rozwój w Doha Runda W tym samym czasie zainicjowano Inicjatywę na rzecz Inicjatywy na rzecz Pomocy, której celem jest pomoc krajom rozwijającym się w tworzeniu zdolności po stronie podaży w celu rozszerzenia wymiany handlowej. Na konferencji ministerialnej w Bali w grudniu 2017 r. Ministrowie przyjęli szereg decyzji pod filarem rozwojowym, w tym tych, które mają na celu pobudzenie krajów najsłabiej rozwiniętych. Zobacz także Międzynarodowe Centrum Handlu otwiera się w n ew window Promocja handlu dla krajów rozwijających się. ITC Forum otwiera się w nowym oknie Magazyn Międzynarodowego Centrum Handlowego. Brama Rozwoju otworzy się w nowym oknie udostępnia narzędzia i usługi informacyjne wspierające rozwój międzynarodowy. Specjalne i zróżnicowane przepisy dotyczące przetwarzania. Niektóre postanowienia zawarte w porozumieniach WTO dotyczą w szczególności dla krajów rozwijających się i najsłabiej rozwiniętych krajów najsłabiej rozwiniętych Niektóre z tych postanowień są określane jako specjalne i zróżnicowane traktowanie Ostatnie dokumenty WTO ustanawiające wdrożenie tych decyzji w sprawie bezcłowego i bezcłowego dostępu do rynku DFQF dla krajów najsłabiej rozwiniętych wzywających członkowie w celu poprawy istniejącego DFQF obejmują decyzję w dziedzinie handlu usługami inicjującą proces pomagający krajom najsłabiej rozwiniętym w bezpiecznym dostępie do rynku dla swoich usług i dostawców usług Ponadto przyjęto decyzję w sprawie bawełny, która ma na celu zwiększenie przejrzystości i monitorowania handlu powiązanych oraz aspektów pomocy rozwojowej Od momentu rozpoczęcia rundy dauhańskiej w listopadzie 2001 r. kwestie związane z handlem i rozwojem związane ze specjalnym i zróżnicowanym traktowaniem zostały wynegocjowane na spotkaniu CTD w specjalnej sesji. Obecnym przewodniczącym jest. Ponadto w ramach ministerstwa z Ad-Dauhy utworzono dwie grupy robocze WTO Konferencja w listopadzie 2001 r. Inne organy WTO biorą pod uwagę kwestie związane z handlem i rozwojem. Zwalczanie zdolności handlowych. Pomaganie krajom rozwijającym się w pełni uczestniczyć w globalnym systemie handlu jest jednym z celów WTO. Inicjatywa "Pomoc na rzecz handlu" pomaga krajom rozwijającym się poprawić ich zdolność aby wykorzystać możliwości oferowane przez wielostronny system handlu. Działalność wspomagająca handel związana z handlem w ramach WTO promuje szkolenia urzędników z krajów rozwijających się w celu wsparcia tworzenia zdolności handlowych. WTO wspiera także program ramowy "Wzmocniony Zintegrowany Program" dotyczący pomocy na rzecz handlu LDC. Events na rzecz handlu i rozwoju. Wydaje się regularnie Organizacja WTO nawet wiele specjalnych tkwiących w kwestiach o szczególnym znaczeniu dla krajów rozwijających się każdego roku. ORGANIZACJA HANDLU HANDLOWEGO PODEJMOWANIU PODSTAWY WTO Zasadniczym systemem handlu. Porozumienia WTO są długie i złożone, ponieważ są to teksty prawne obejmujące szeroki zakres działań. Zajmują się rolnictwem, tekstylia i odzież, bankowość, telekomunikacja, zakupy rządu, normy przemysłowe i bezpieczeństwo produktów, przepisy dotyczące sanitacji żywności, własność intelektualna i wiele więcej. Podstawą zasad handlu międzynarodowego są zasady proste, podstawowe zasady we wszystkich tych dokumentach system. A bliższe spojrzenie na te zasady. Kliknij, aby otworzyć element Drzewo dla nawigacji po obiekcie otworzy się tutaj, jeśli włączysz obsługę JavaScript w przeglądarce1. MFN najbardziej uprzywilejowanej traktując innych równi zgodnie z porozumieniami WTO, kraje nie mogą normalnie rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi Nadać komuś szczególną korzyść, taką jak niższy poziom cła e dla jednego z produktów i musisz to zrobić dla wszystkich pozostałych członków WTO. Ta zasada jest znana jako traktowanie w trybie MFN najbardziej przychylnie traktowane w polu Jest to tak ważne, że jest to pierwszy artykuł umowy ogólnej w sprawie taryf celnych i Handel GATT, który reguluje handel towarowy, ma również pierwszeństwo w Ogólnym porozumieniu w sprawie handlu usługami GATS Artykuł 2 i Porozumieniu w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej TRIPS art. 4, chociaż w każdej z umów zasada jest nieco inaczej traktowana , te trzy porozumienia obejmują wszystkie trzy główne obszary handlu obsługiwane przez WTO. Można dopuścić pewne wyjątki Na przykład kraje mogą ustanowić umowę o wolnym handlu, która dotyczy tylko towarów sprzedawanych w ramach grupy dyskryminującej towary spoza kraju lub może dać rozwój kraje mają szczególny dostęp do swoich rynków lub kraj może podnieść przeszkody w odniesieniu do produktów uważanych za niesprawiedliwie handlowane z określonych krajów. W wyjątkowych okolicznościach zezwolenie na dopuszczenie do udziału w wolnym handlu jest dopuszczalne tylko w umowach dopuszczających takie wyjątki tylko na ścisłych warunkach Ogólnie, MFN oznacza, że ​​za każdym razem kraj obniża barierę handlową lub otwiera rynek, musi to zrobić dla tych samych towarów lub usługi od wszystkich partnerów handlowych, zarówno bogate, jak i słabe, słabe lub silne2. Traktowanie narodowe Traktowanie cudzoziemców i mieszkańców w równym stopniu Importowane i produkowane lokalnie towary powinny być traktowane jednakowo po tym, jak oba towary weszły na rynek. usługi krajowe i zagranicznymi i lokalnymi znakami towarowymi, prawami autorskimi i patentami Ta zasada traktowania narodowego dająca innemu obywatelom takie same traktowanie jak obywatele jednego państwa znajduje się we wszystkich trzech głównych porozumieniach WTO Artykuł 3 art. 17 GATT GATS i art. 3 TRIPS, chociaż po raz kolejny zasadę traktuje się nieco inaczej w każdym z nich. Traktowanie narodowe ma zastosowanie tylko wtedy, gdy produkt, usługa lub element ctual własności weszła na rynek Dlatego naliczanie ceł na przywóz nie stanowi pogwałcenia traktowania narodowego, nawet jeśli produkty wytwarzane lokalnie nie są pobierane na równoważny podatek. Handel stopniowo stopniowo, poprzez negocjacje z powrotem do góry. Zapewnienie barier handlowych jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów zachęcania do handlu Do barier, których dotyczą, należą cła, taryfy i środki, takie jak zakaz przywozu lub kontyngenty, które ograniczają ilościowo Od czasu do czasu omówiono również inne kwestie, takie jak polityka dotycząca biurokracji i kursów walutowych. Od czasu utworzenia GATT w latach 1947-48 odbyło się osiem rund negocjacji handlowych Trzecie rundy, które odbędą się w ramach agendy rozwoju z Doha, początkowo koncentrowało się na obniżaniu ceł na przywóz towarów importowanych W wyniku negocjacji do połowy lat dziewięćdziesiątych przemysłowy kraje taryfowe na towary przemysłowe spadały stale do mniej niż 4. Jednak w latach 80. negocjacje rozszerzyły się na barierę pozataryfową a także na nowe dziedziny, takie jak usługi i własność intelektualna. Rynki zbrojeniowe mogą być korzystne, ale wymaga również dostosowania Porozumienia WTO umożliwiają krajom stopniowe wprowadzanie zmian, dzięki postępującej liberalizacji Kraje rozwijające się są zazwyczaj dłużej realizowane. Powtarzalność poprzez wiążące i przejrzyste powrót na górę. Kilka razy, obiecując, że nie podnoszą bariery handlowej, może być tak samo ważna, jak obniżyć ją, ponieważ obietnica daje firmom lepsze spojrzenie na przyszłe możliwości. Z stabilnością i przewidywalnością zachęca się do inwestycji, miejsca pracy są a konsumenci mogą w pełni korzystać z zalet wyboru konkurencji i niższych cen Wielostronny system handlu to próba podjęcia przez rządy, aby środowisko biznesowe stało się stabilne i przewidywalne. Runda Urugwajska zwiększyła powiązania. Procenty taryf związanych przed rozmowami w latach 1986-94 i po nim . Są to taryfy, w związku z czym odsetki nie są ważone w zależności od wielkości lub wartości handlowej. W WTO, kiedy kraje zgadzają się otworzyć swoje rynki na towary lub usługi, wiążą swoje zobowiązania W odniesieniu do towarów powiązania te dotyczą pułapów stawek celnych kraje importujące podatki według stawek niższych niż obowiązujące stawki Często ma to miejsce w krajach rozwijających się W krajach rozwiniętych stawki faktycznie naładowane i związane z nimi stawki są takie same. Kraj może zmieniać powiązania, ale dopiero po negocjacjach ze swoim partnerzy handlowi, co może oznaczać odszkodowanie za utratę handlu Jednym z osiągnięć wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej było zwiększenie kwoty handlu pod wiążącymi zobowiązaniami, patrz tabela W rolnictwie 100 produktów obecnie obowiązuje taryfy Wynik wszystkich jest to znacznie wyższy stopień bezpieczeństwa rynkowego dla przedsiębiorców i inwestorów. System stara się poprawiać przewidywalność i stabilność w inny sposób, ponieważ w ell Jednym ze sposobów zniechęcania do wykorzystania kwot i innych środków służących do ustalania limitów wielkości przywozu, które administrowały kwotami, mogą doprowadzić do większej biurokracji i oskarżeń o nieuczciwe traktowanie. Kolejnym celem jest uczynienie z krajów, w których kraje będą przejrzyste i przejrzyste, Porozumienia WTO wymagają, aby rządy ujawniały swoją politykę i praktyki publicznie w obrębie danego kraju lub powiadamiają WTO. Regularny nadzór nad krajowymi politykami handlowymi za pośrednictwem mechanizmu kontroli polityki handlowej stanowi dalsze środki zachęcające do przejrzystości zarówno na poziomie krajowym, jak i wielostronnym. czasami określany jako instytucja wolnego handlu, ale to nie jest całkowicie dokładne System pozwala na taryfy, aw ograniczonych okolicznościach inne formy ochrony Dokładniej jest to system zasad otwartych, sprawiedliwych i niezakłóconych. niedyskryminacja MFN i traktowanie narodowe mają na celu zapewnienie uczciwych warunków handlowych Tak też są te, n dumping wywozu poniżej kosztów uzyskania udziału w rynku i subsydiów Są to kwestie złożone, a zasady próbują ustalić, co jest uczciwe lub nieuczciwe, a także w jaki sposób rządy mogą odpowiedzieć, w szczególności poprzez pobieranie dodatkowych należności celnych przywozowych wyliczanych w celu zrekompensowania szkód spowodowanych nieuczciwymi praktykami handel. Mania innych porozumień WTO mają na celu wspieranie uczciwej konkurencji w rolnictwie, własności intelektualnej, usługach, na przykład Umowa o zamówieniach publicznych na wielostronną umowę, ponieważ jest podpisana przez nielicznych członków WTO rozszerza reguły konkurencji na zakupy tysięcy rządów podmiotów w wielu krajach itd. Zachęcanie do rozwoju i reform gospodarczych z powrotem do góry. System WTO przyczynia się do rozwoju Z drugiej strony, kraje rozwijające się potrzebują elastyczności w czasie, w jakim podejmują się wdraania układów systemu i same umowy przechodzą wcześniej przepisy GATT, które pozwalają na specjalną pomoc i koncesje handlowe dla krajów rozwijających się trzy czwarte członków WTO to kraje rozwijające się i kraje znajdujące się w okresie przejścia na gospodarkę rynkową W ciągu siedmiu i pół roku Rundy Urugwajskiej ponad 60 z tych państw wdrożyło autonomiczne programy liberalizacji handlu W tym samym czasie kraje rozwijające się i gospodarki przejściowe były znacznie bardziej aktywny i wpływowy w negocjacjach Rundy Urugwajskiej niż w poprzednich runiach, a to jeszcze w obecnej agendzie na rzecz rozwoju z Ad-Dauhy. Pod koniec Rundy Urugwajskiej kraje rozwijające się przygotowywały się na większość zobowiązań, które są wymagane kraje rozwinięte, ale porozumienia dały im okresy przejściowe, aby dostosować się do bardziej nieznanych i, być może, trudnych postanowień WTO, zwłaszcza dla najbiedniejszych, najmniej rozwiniętych krajów Decyzja ministerialna przyjęta pod koniec rundy mówi, że lepsze kraje powinny przyspieszyć wdrażanie zobowiązań dotyczących dostępu do rynku w odniesieniu do towarów wywożonych przez kraje najsłabiej rozwinięte, co widać ks Wzrosła pomoc techniczna dla nich Niedawno kraje rozwinięte zaczęły wprowadzać przywóz bezcłowy i bezcłowy dla prawie wszystkich produktów z krajów najsłabiej rozwiniętych W tym wszystkim WTO i jego członkowie nadal prowadzą proces uczenia się obecna agenda rozwoju z Doha obejmuje kraje rozwijające się obawy dotyczące trudności, jakie napotykają przy wprowadzaniu w życie porozumień w Rundie Urugwajskiej. System handlowy powinien być bez dyskryminacji, a kraj nie powinien rozróżniać między swoimi partnerami handlowymi nadając im status kraju najbardziej uprzywilejowanego lub MFN, nie powinny rozróżniać między własnymi a zagranicznymi produktami, usługami lub obywatelami, które dają im traktowanie narodowe. więcej barier sprowadza się w drodze negocjacji. podstawne firmy zagraniczne, inwestorzy i rządy powinni mieć pewność, że bariery handlowe, w tym taryfy i bariery pozataryfowe nie powinny być podejmowane arbitralnie stawki celne i zobowiązania do otwarcia rynków są związane z WTO. więcej konkurencyjnych zniechęcających do nieuczciwych praktyk, takich jak subsydia wywozowe i dumping produktów poniżej kosztów, aby uzyskać udział w rynku. więcej korzyści dla mniej rozwiniętych krajów daje im więcej czasu na dostosowanie, większą elastyczność i specjalne przywileje. To brzmi jak sprzeczność Wskazuje na specjalne traktowanie , ale w WTO to w istocie oznacza niedyskryminację traktującą prawie wszystkich w równym stopniu. Jest to, co dzieje się Każdy członek traktuje wszystkich pozostałych członków jako równie najbardziej uprzywilejowanych partnerów handlowych Jeśli kraj poprawi korzyści, jakie daje jednemu handlowi, aby traktować wszystkich pozostałych członków WTO tak samo, aby wszystkie one pozostały w największym stopniu preferowane. Kraj MFN na najwyższym poziomie nie zawsze oznaczał równe traktowanie Pierwsze dwustronne traktaty MFN utworzyły wyłączne kluby wśród najbardziej uprzywilejowanego krajowego handlu partnerzy W ramach GATT, a obecnie w WTO, klub MFN nie jest już wyłączny Zasada MFN zapewnia, że ​​każdy kraj traktuje jego ponad 140 członków s. Również istnieją wyjątki. Jedyne kwartalne wydanie MFW. Wszystkie kraje mają o wiele więcej do zyskania niż zerwanie z otwarciem swoich rynków. Wraz z rozpoczęciem nowej rundy negocjacji handlowych społeczność międzynarodowa powinna podjąć zobowiązanie do kontynuowania dalszych działań reforma handlu Mimo że wiele lat globalizacji w przepływie kapitału, migracji i problemach ze środowiskiem przyciągnęła uwagę świata w latach dziewięćdziesiątych, od ponad stu lat napędem integracji globalnej rośnie handel towarami i usługami Pod koniec dwudziestego wiek jednak światowy system handlu jest na rozdrożu Czy tempo reformy handlu utrzyma się w sektorze rolnictwa i usług, które mają kluczowe znaczenie dla przyszłych perspektyw gospodarczych krajów rozwijających się, czy też narody ucierpią w wyniku narastającej sprzeczności z reformami, wycofując się za granicami i wykazywać szanse na wzrost. Benefekty handlu. Tradycyjnie liberalizacja handlu przyczyniła się do rozwoju kraje poprzez dwa ważne kanały Po pierwsze, gdy taryfy są obniżone, względne zmiany cen i środki są ponownie przydzielane do działań produkcyjnych, które zwiększają przychody krajowe Obniżki taryfowe realizowane po zakończeniu Rundy Urugwajskiej w negocjacjach handlowych w 1994 r. zwiększyły dochody krajowe o około 0 3 -0 4 proc. Po drugie, znacznie większe długoterminowe korzyści powstają w miarę jak gospodarki dostosowują się do innowacji technologicznych, nowych struktur produkcji i zmieniających się warunków konkurencji. Te korzyści będą równie ważne w przyszłości, jak w przeszłości. Badania empiryczne wskazują, że liberalizacja handlu ma silny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Wzrost importu stwierdził dyscyplinę firm krajowych w Cte d Ivoire w Indiach i Turcji, zmuszając ich do zbliżania cen do marginalnych kosztów, zmniejszając tym samym zakłócenia spowodowane monopolem Liberalizacja handlu może stale podnosić wydajność firmy, ponieważ firma uzyskuje dostęp do aktualnych informacji e urządzenia kapitałowe i wysokiej jakości pośrednie nakłady po niższych cenach Niektóre firmy z Korei i Tajwanu w Chinach na przykład zwiększają produktywność poprzez dywersyfikację ich wykorzystania pośrednich nakładów. Wydajność wzrasta, gdy firmy są narażone na wymagające klientów międzynarodowych i najlepsze praktyki konkurenci z zagranicy Firmy krajowe mogą również skorzystać z okazji do reengineowania produktów z zagranicznych firm Rzeczywiście, różnice w produktywności firm eksportujących i niewykorzystujących się często maleją, gdy tylko ten ostatni zacznie sprzedawać produkty za granicą, jak badania z Kolumbii, Meksyku, Maroka i Tajwanu pokazują. Promowanie liberalnych reżimów handlowych. Handel światowy zawdzięcza swój silny rozwój instytucjom międzynarodowym, które zachęcały kraje do usunięcia lub zmniejszenia barier handlowych. Ogólne porozumienie w sprawie taryf celnych i handlu GATT pełniło tę rolę przez pięć dekad, dopóki jego następca, Światowy Handel Organizacja WTO, powstała w 1995 roku. WTO z siedzibą w Genewie, służy interesom krajów rozwijających się poprzez ułatwianie reformy handlu, zapewniając mechanizm rozstrzygania sporów, wzmocnienie wiarygodności reform handlowych oraz promowanie przejrzystych reżimów handlowych, które obniżają koszty transakcji. Te korzyści wyjaśniają, dlaczego kraje rozwijające się przystąpiły do ​​WTO w rosnące liczby W 1987 r. 65 krajów rozwijających się było członkami GATT W 1999 r. WTO obejmowała wśród swoich członków 110 krajów rozwijających się i przejściowych, których eksport stanowi około 20 procent światowego eksportu. Rosnąca liczba i złożoność wynegocjowanych w ramach WTO kwestii wzbudzają wątpliwości na temat adekwatności wiedzy technicznej dostępnej dla krajów rozwijających się w ich stolicach krajowych i na ich misjach w Genewie, jednakże w 1997 r. kraje przemysłowe wysłały średnio 6 8 urzędników do prowadzenia działalności WTO w krajach rozwijających się w Genewie, wysłanych średnio przez 3 5 nie są tak dobrze reprezentowane w Genewie, rozwijają się c problemy mają trudności z negocjowaniem korzystnych porozumień handlowych i skutecznie wykorzystując mechanizm rozstrzygania sporów W celu rozwiązania tego problemu, Bank Światowy wraz z innymi wielostronnymi instytucjami opracował zintegrowane ramy handlowe i rozwojowe krajów najsłabiej rozwiniętych, które opisano w raporcie World Development na temat Banku Światowego z 1999 r. 2000. Utrzymanie tempa reform. Poloniowcy obecnie stają przed zadaniem utrzymania tempa reformy handlu, powstałej w wyniku zakończenia negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej i wielu wysokich regionalnych inicjatyw handlowych. Obawy dotyczące efektu handlu, w szczególności w odniesieniu do nierówności dochodowych, ubóstwa i środowiska naturalnego oraz o finansowaniu sieci zabezpieczeń społecznych w ciągu ostatnich kilku lat Niektóre obserwatorzy obawiają się, że zwiększona konkurencja z importu powoduje uszkodzenie pracy domowej iw rzeczywistości może stanowić przyczynę wzrostu dochodów nierówność obserwowana w niektórych gospodarkach przemysłowych i cal Jeśli liberalizacja handlu ma się spowolnić, liczba i rozmiary rynków eksportowych otwarte dla krajów rozwijających się zmniejszy się. Pomysł, że zwiększony przywóz jest związany z rosnącymi nierównościami dochodowymi, jest bardzo kontrowersyjny. wyjątki, badania empiryczne wykazały, że przywóz z krajów rozwijających się ma niewielki wpływ na płace i zatrudnienie w krajach przemysłowych. Badania nie zaprzeczają, że nierówność dochodowa rośnie, ale sugeruje, że trudności z rozwiązaniem tego bariery trudno rozwiązać, niewiele ekonomiczne uzasadnienie w traktowaniu pracowników dotkniętych konkurencją w inny sposób niż pracownicy dotkniętych krajową konkurencją, wstrząsami makroekonomicznymi, przyjęciem nowych technologii lub wszelkimi innymi zmianami gospodarczymi, które wymagają dostosowania Polityki dostosowania gospodarczego powinny mieć na celu zmniejszenie negatywnego wpływu wszystkich wstrząsów, bez względu na ich źródło presje tunejne stymulowane przez reformę handlu zwiększają dobrobyt narodowy, są słabo odbierane przez przedsiębiorstwa konkurujące z importem Te przedsiębiorstwa prowadzą sprzeciw wobec liberalizacji handlu w krajach rozwijających się i przemysłowych Oprócz lobbingu decydentów, przedsiębiorstwa konkurujące z importem stosują przepisy antydumpingowe, które wciąż są dozwolone przez przepisy WTO w celu stwierdzenia szkody wyrządzonej przez zagranicznych konkurentów, uważa się, że dumping jest dumpingowy, jeśli jego cena eksportowa jest niższa niż cena na rynku krajowym lub średni koszt produkcji. Przepisy antydumpingowe umożliwiają państwom nałożenie ceł na produkty zagraniczne które zostały uznane za dumpingowe i spowodowały znaczną szkodę w krajowym przemyśle. Do początku lat dziewięćdziesiątych głównymi użytkownikami tych praw były Australia, Kanada, Wspólnota Europejska, Nowa Zelandia i Stany Zjednoczone. liczba rozwijających się gospodarek, takich jak Argentyna, Brazylia, Indie, Korea, Meksyk i Afryka Południowa, również zaczęły używać ich pod koniec W latach osiemdziesiątych XX wieku, kraje rozwijające się pod koniec lat 90. zainicjowały mniej niż 20 procent wszystkich działań antydumpingowych, liczba ta wzrosła do około 50 procent. Zarówno kraje rozwijające się stały się również celami działań antydumpingowych na poziomie krajów przemysłowych. działań antydumpingowych przeciwko zagranicznym firmom grozi podważeniem jednej z głównych korzyści ze strony reguł handlu światowego stabilny i przewidywalny dostęp do rynków zagranicznych Mimo że nie ma ekonomicznego uzasadnienia w tym zakresie, przepisy antydumpingowe traktują konkurencję ze strony firm zagranicznych inaczej niż konkurencja ze strony krajowych firm parytet pomiędzy firmami zagranicznymi a krajowymi mógłby zostać przywrócony na mocy międzynarodowego porozumienia w sprawie likwidacji przepisów antydumpingowych i stosowania krajowych polityk regulujących krajową konkurencję na konkurencję z przywozem Innymi słowy, jeśli istnieje kwestia antymonopolistyczna, należy ją rozstrzygnąć w inny sposób, decyzje dotyczące cen powinny być pozostawione indywidualnym przedsiębiorstwom. Kolejne 25 lat system radujący skutecznie pokonuje te wyzwania, jak można dalej reformować stymulowanie wzrostu We wczesnych dekadach dwudziestego pierwszego wieku, reforma handlu w dwóch obszarach produktów rolnych i usług w połączeniu z rozwojem międzynarodowych sieci produkcyjnych i rozwoju miast przekształci globalną commerce. Handel produktami rolnymi Wzrost dochodów konsumenckich zmienia przesunięcie popytu na produkty rolne o wysokiej wartości dodanej, z dala od mrożonych, konserwowych i przetworzonych produktów jednorodnych Spadające koszty transportu umożliwiają firmom dostarczanie świeżych produktów na nowe rynki, zwiększając różnorodność dostępne produkty rolne, postępy w dziedzinie biotechnologii mogą mieć istotny wpływ na kraje rozwijające się, których warunki klimatyczne utrzymują jedynie wąski zakres podstawowych upraw rolnych. Jednak eksport może być ograniczony, jeśli krajowa infrastruktura i przepisy handlowe nie pozwalają na szybką dostawę Obawy o bezpieczeństwo produktów doprowadzić do wezwania do zakazu i niektóre produkty żywnościowe mogą również ograniczać wzrost eksportu Debata na temat polityki w dziedzinie rolnej polityki handlowej najprawdopodobniej obejmie nie tylko dostęp do rynku, ale również metody produkcji. Runda Urugwajska w sprawie handlu produktami rolnymi stała się podstawą przyszłej liberalizacji Kraje zgodziły się na przekształcenie nontariff rolnych barier w taryfach i ustalenie tego poziomu na poziomie niższym niż określony poziom związanej stawki celnej Podobne pułapy zostały uzgodnione na potrzeby eksportu i subsydiów krajowych. Zaletą tego podejścia jest to, że przekształca szeroki zakres zakłóceń handlowych w trzy możliwe do zaakceptowania polityki handlowe, maksymalne poziomy, które można wynegocjować w czasie z czasem Niestety, wiele krajów skorzystało z tej okazji, aby przekształcić bariery nontaryczne w bardzo wysokie stawki celne W odniesieniu do trzech szeroko sprzedawanych towarów ryżu, grubych ziaren i cukru wiele rządów ustaliło maksymalne taryfy znacznie powyżej faktycznego taryfy zebrane w latach 1986-88. Te taryfy są bardzo tamy starzenie się Pierwsze, podnosząc ceny krajowe powyżej cen światowych, powodują, że dania są bardziej kosztowne dla konsumentów Po drugie, zwiększają koszty krajowych firm zajmujących się przetwórstwem żywności, czyniąc je mniej konkurencyjnymi na rynkach eksportowych Po trzecie sztuczna ekspansja krajowego sektora rolnego zwiększa popyt na zasoby, czyni ten ostatni droższy dla reszty gospodarki Te koszty gospodarcze muszą zostać dodane do tych, które powstają dzięki subsydiom eksportowym dla rolnictwa i podatkom finansującym te subsydia W następnej rundzie wielostronnych negocjacji handlowych należy dążyć do znacznych redukcji zarówno rolnych barier handlowych i barier rynkowych stworzonych przez monopole państwowe, które prowadzą handel produktami rolnymi. Zwiększenia biotechnologii wprowadziły nowy czynnik do przepisów dotyczących sanitarnych i fitosanitarnych przepisów w dziedzinie rolnej polityki handlowej. Czasem przepisy te są szczególnie tępymi instrumentami, nakładającymi ograniczenia na import, które wykraczają poza to, co jest potrzebna w celu ochrony ludzkiego uzdrowienia Jednakże rządy mają uzasadnione obawy dotyczące ochrony dobrobytu swoich obywateli Porozumienie w sprawie środków sanitarnych i fitosanitarnych, wynegocjowane podczas Rundy Urugwajskiej, stawia równowagę między tymi obawami a niepotrzebnymi ograniczeniami, zapewniając, że przepisy nie celowo dyskryminują zagranicznych dostawców Podstawowym wymogiem jest to, że normy krajowe opierają się na dowodach naukowych, a nic nie stoi na przeszkodzie, aby te normy były wyższe niż normy międzynarodowe. Można jednak kwestionować nawet pozornie niewybaczalne przepisy oparte na dowodach naukowych, a realizacja tej umowy będzie stanowić dodatkowe obciążenie dla WTO mechanizm rozstrzygania sporów Eksperci rozprawiający sprawy przed WTO mogą potrzebować ocenić każdy z przypadków naukowych protagonisty, a także konsekwencje dla handlu międzynarodowego. Handel i inwestycje zagraniczne w usługach Zmiany w technologii, popycie i strukturze gospodarczej spowodują, że wymiana usług coraz ważniejsza forma handlu w dwudziestym pierwszym stuleciu Spadające koszty komunikacji i stosowanie wspólnych międzynarodowych standardów niektórych usług profesjonalnych przyczyniły się do 25-procentowego skoku w handlu usługami w latach 1994-1997 Stawki liberalizacji handlu usługami są wysokie ponieważ większość gałęzi przemysłu korzysta z usług jako nakładów na produkcję Przemysł wytwórczy potrzebuje taniego i niezawodnego dostępu do światowych sieci komunikacyjnych i transportowych, aby utrzymać wydajność eksportową W miarę coraz bardziej wrażliwych na czas produktów krótszy okres żywotności produktów i produkcji w ujęciu just-in-time producenci zagraniczni muszą być że dostawca może dostarczyć potrzebne towary na czas Niewydajne systemy transportu mogą uniemożliwić krajowym przemysłowi łączenie się z globalnymi sieciami produkcyjnymi. Te same podstawowe zasady stanowią podstawę reformy polityki handlowej w usługach i produktach, które dają firmom zagranicznym większe możliwości dostępu do rynków krajowych zwiększą konkurencję, ceny, ulepszyć kwali ty i zwiększanie dobrobytu narodowego Ale polityka handlowa usług musi uwzględniać ważne kwestie, które nie pojawiają się w handlu towarami Handel usługami generalnie pociąga za sobą przemieszczanie się osób lub kapitału w granicach narodowych, w szczególności w przypadku utworzenia nowych filii W wyniku tego otwarcie usługi na rzecz konkurencji międzynarodowej mogą wymagać zmian w politykach dotyczących bezpośrednich inwestycji zagranicznych i migracji, zarówno tymczasowych, jak i stałych. Runda Urugwajska przedstawiła ogólne porozumienie w sprawie handlu usługami GATS, którego głównym wkładem było ustanowienie ram reguł handlowych w sektorach usług sektorów usług i trybów zaopatrzenia jest ograniczony, jednak w ramach GATS tylko 25 procent sektorów usług w krajach przemysłowych i niewielkie 7 procent w krajach rozwijających się będzie w pełni narażone na międzynarodową konkurencję. Ograniczenia w krajach przemysłowych w zakresie czasowej migracji osób i zakładanie przedsiębiorstw utrudnia obecnie s że niektóre kraje rozwijające się mają przewagę konkurencyjną, oczekując dalszych liberalizacji wielu sektorów usług zarówno w krajach rozwijających się jak i przemysłowych, ponieważ konkurencyjność tych sektorów różni się w poszczególnych krajach kraje, negocjacje obejmujące szeroki zakres sektorów, a nie tylko kilka sektorów, w których jeden kraj lub grupa krajów ma tę przewagę, oferują największą szansę na wzajemnie korzystne porozumienia. Podążanie drogą. Imponujące reformy handlowe, które podjęły kraje rozwijające się w ostatnich latach przyniosły znaczne korzyści gospodarcze Ale utrzymanie tempa reformy handlu będzie głównym wyzwaniem na najbliższe 25 lat Kontynuacja liberalizacji sektorów rolnictwa i usług w szczególności przyniesie znaczne korzyści dla rozwijających się gospodarek. Konsekwencje społeczne otwartość na handel związana jest z szeregu korekt ekonomicznych, takich jak różnice regionalne i sektorowe oraz migracja wewnętrzna do miast Instytucje rynku pracy, w tym systemy mające na celu zwiększenie mobilności pracowników i podnoszenie kwalifikacji, należy wzmocnić w celu ułatwienia dostosowania do reformy handlu Reformatorzy muszą zapewnić, że znaczne zyski z reformy handlu są szeroko podzielane przez wszystkie segmenty ludności, uspokajające tych, którzy początkowo cierpieli z powodu rozpoczęcia reform, że ich długoterminowe dobrobyt będzie bezpieczny. Maksymalizacja możliwości rozwoju wynikająca z rozszerzenia handlu międzynarodowego będzie wymagać stabilnych i przewidywalnych ram instytucji Kodyfikacja praw, obowiązków i polityk wszystkich stron w szerokich instytucjach sprawi, że ścieżka liberalizacji handlu i reformy rozwoju będą w ciągu najbliższych 25 lat następna runda negocjacji handlowych stanowi doskonałą okazję do prowadzenia takich szeroko zakrojonych działań podejście do reformy polityki handlowej. Niniejszy artykuł opiera się na rozdz 2 Sprawozdania Światowego Banku Rozwoju Banku Światowego 1999 2000 Wprowadzenie do Światowego Banku Światowego nowojorskiego uniwersytetu oksfordzkiego w Oxfordzie. Simon J Evenett był członkiem zespołu, który opracował Bank Światowy na temat rozwoju światowego raportu za lata 1999 2000.

Comments

Popular posts from this blog

Opcje Binarne Bez Depozytu Bonus Listopad 2017 Ipsy

Ecb Forex Interwencja

Free Binary Option Demo